پیمایش یک روزه دره ی بسیار زیبای « شیرز » استان لرستان شهرستان کوهدشت توسط گروه کوهنوردی یوتاب به رهبری بانو براتی در مورخه 6 مرداد 96 برگزار شد.

گزارش برنامه:

طبق اعلام قبلی ساعت 2:30 بامداد روز جمعه 6مرداد96 با یک دستگاه مینی باس ایسوزو کولر دار با روحیه ای شاد از دیدن دوباره ی همنوردان از دزفول به راه افتادیم و 4:30 در پلدختر یک ساعتی استراحت نمودیم، سپس ادامه دادیم راس 7:30 به کوهدشت و ساعتی بعد به دره ی فوق العاده شیرز رسیدیم.

تمام جاده به جز چند دقیقه آخر دارای آسفالت خوبیست. پس ازصرف صبحانه وسایل را د رماشین گذاشتیم و با کوله حمله که درآن آب و تنقلات گذاشته شده بود ساعت 9 دره نوردی آغاز شد.

دره ای بسیار عریض و پر از درختان بلوط ، بنیو ، انگور ، آلبالو جنگلی ، انجیر و... که آب زلال چشمه در آن جاریست. مسیر پیمایش به گونه ای بود که کوهنوردی و دره نوردی توام باهم بودند پس نیاز بود کفش کوهنوردی به پا داشته باشیم که از قبل به اعضا گوشزد شده بود.

مسیر دره را ادامه دادیم و به تونل زیبای طبیعی دره که به اسم زیبای « پل خدا » مزیّن و معروف است رسیدیم. طول تونل حدود دویست متر بود و درون آن تاریک طوری که چراغ پیشانی لازم داشت. بعد از پیمایش تونل ساعت 10:30 استراحت کردیم و تنقلات و میوه صرف شد و همنوردان نزد یکدیگر از طبیعت شگفت انگیز و گرمای وجود هم لذت بردند.

لازم به توضیح است که روی دیوار کنار تونل نقاشی های زیبایی سبک غارنویسی های انسان های نخستین توسط هنرمندان معاصر نقاشی شده است که نام ایشان و اثر نیز روی دیواره نوشته شده بود.

در ساعت 11 در مسیر بازگشت قرار گرفتیم و در مسیر شنا کردیم، 13:30 پای ماشین بودیم، پس از صرف ناهار ساعت 3:30 راه افتادیم و ساعت 20:15 همگی صحیح و سالم و بانشاط به شهر عزیزمان دزفول رسیدیم.