برنامه سه روزه صعود به قله « توچال » از مسیر دربند و فرود از مسیر ولنجک 18 الی 96/5/20 توسط گروه کوهنوردی یوتاب با موفقیت به پایان رسید و تمام اعضای گروه موفق به صعود به قله شدند.

گزارش:

طبق اعلام قبلی جهت اجرای برنامه صعود به قله توچال در روز چهارشنبه 18 مردادماه ساعت 6صبح با یک دستگاه هیوندای کولردار بهمراه 12 تن از همنوردان عزیز سمت پایتخت براه افتادیم.

ساعت 18 عصر به تهران رسیدیم و ابتدا در خیابان ولیعصر و منیریه جهت تکمیل وسایل کوهنوردی و سنگنوردی اعضا گشتی زدیم. آن شب پس از صرف شام در منزل یکی از همنوردان محترم جناب آقای حلاج در تهران استراحت نمودیم.

ساعت 6 صبح روز 5شنبه 19 مرداد همگی سمت دربند به راه افتادیم، پس از خرید آذوقه راه پیمایش شروع شد و مسیر دربند را موازی با تله سی دربند ادامه دادیم. در مسیر پاکوب قرار گرفتیم پس از مدتی پیمودن در کنار چشمه ای جوشان و سرد صبحانه صرف شد.

طبیعت وصف ناپذیر دربند در مسیر قله شیرپلا و آبشار دوقلو فوق العاده و شگفت انگیز بود، هوای معتدل و مرطوب نیز به این لذت می افزود. پس از ساعتی آرام آرام و به صورت تفریحی و گلگشتی مسیر را طی نمودیم ( به علت دارابودن زمان زیاد عجله ای در صعود نبود ) و در ساعت 11:30 به پناهگاه شیرپلا رسیدیم، پس از مدتی استراحت به گردش در اطراف قله و پناهگاه پرداختیم و با همنوردانی که از نقاط دیگر کشور عزیزمان به شیرپلا آمده بودند آشنا شدیم.

شب را در پناهگاه سپری کردیم.

شش صبح جمعه 20 مرداد با تمام نفرات، پر انرژی، شادمان و سلامت به سمت قله راه افتادیم و ساعت 11:30 همگی موفق به صعود قله توچال شدیم.

بر روی قله جناب دکتر حسن پور و چندی دیگر از دوستان را دیدیم و همگی دور همی از گرمای وجود همنوردان لذت بردیم و سپس به سمت ایستگاه هفت تله کابین مسیر ولنجک رفته و به پایین بازگشتیم. دو ساعت بعد پای مینی باس، که ابتدای ولنجک منتظر ما بود رسیدیم، بدون معطلی به سمت دزفول بازگشتیم و ناهار و شام را در مسیر صرف کردیم و ساعت 4 صبح شنبه همگی صحیح و سالم رسیدیم.

تشکر فراوان از پذیرایی و مهمان نوازی جناب آقای حلاج عزیز، همنورد خوبمان

و سپاس فراوان از همکاری و همدلی تمامی افراد تیم و اعضای عزیز.