در اولین ساعات تاریکی شب سه شنبه 9 آذر 1394 با یک دستگاه مینی باس به همراهی 10 تن از شیرزنان یوتاب از مسیر اتوبان خرم آباد به سمت الیگودرز حرکت کردیم و پس از گذشتن از شهرهای الیگودرز و خمین ساعت 7 صبح 10 آذر به کاشان رسیدیم.

پس از صرف صبحانه ای گروهی به سمت آران و بیدگل راهی شدیم و دو ساعت بعد به کاروانسرای بسیار زیبا و تاریخی مرنجاب واقع در نقطه ی عطف کویر و دریاچه نمک آران و بیدگل رسیدیم.

پس از استراحت و لذت بردن از معماری شگفت انگیز این کاروانسرای متعلق به دوره ی صفوی که در مسیر شاهراه تاریخی ابریشم قرار داشته، خانم براتی سرپرست لایق گروه، تصمیم به پیمایش کویر زیبای آران و بیدگل گرفتن..

گروه آماده شد و با مینی باس مسیری را جلوتر رفتند و سپس به خط شدند.

آسمان صاف و مخلوط تکه های ابر با پاراگلایدرهایی که به تمرین می پرداختند آسمان را جذاب و دیدنی کرده بود و ماشینهای کویرپیما و شنهای نرم و روان کویر روح انسان را به وجد می آورد.

پس از مدتی کویرپیمایی گروه تصمیم به لذت بردن از آرامش کویر نمود و دو ساعت بعد همگی در ماشین بودیم و به سمت دریاچه نمک زیبای آران و بیدگل به راه افتادیم. متاسفانه به دلیل وجود باتلاقهای متعدد و خطرناک در دل دریاچه نتوانستیم به جزیره ی سرگردان پا بگذاریم ولی از چند کیلومتری تپه های آن را می دیدیم.

ساعتی نیز دریاچه را پیمایش نمودیم و سپس همگی شاد و خندان به کاروانسرا بازگشتیم.

شب را به اتفاق همه ی اعضا در کنار آتش و گرمای وجود دوستان در این هوای بسیار سرد به سر بردیم و 12 شب خاموشی زده شد.

فردای آن روز 11 آذر 8 صبح صبحانه صرف شد و همگی به کاشان بازگشتیم و به سمت روستای تاریخی ابیانه راه افتادیم. 2 ظهر رسیدیم و در دسته های 3 یا 4 نفره به گردش در روستای گردشگری ابیانه پرداختیم.

در ساعات پایانی روز به کاشان بازگشتیم و غروب را در بازار کاشان مشغول خرید سوغاتی های لذیذ از جمله پشمک و عرقیجات و باقلوا و قطاب شدیم.

شب نیز به اتفاق گروه در شهر کاشان خانه ای کرایه کردیم و شام را در سفره خانه ی سنتی و قدیمی در همان حوالی صرف نمودیم.

شب را استراحت کردیم و فردای آن روز 12 آذر حدود 10 صبح آهنگ بازگشت زدیم و  دربین مسیربازگشت از مشهداردحال وقبر شاعر معاصرسهراب سپهری نیزدیدن کردیم همگی راضی و خوشحال از همان مسیر آمده به سمت دزفول بازگشتیم.

ساعت 11 شب همگی سالم و سلامت درب خانه ی خانم براتی پیاده شدیم و به خانه های خود بازگشتیم.

تشکر فراوان از روحیه و حوصله ی تمام اعضای خوب گروه کوهنوردی یوتاب بانوان و سرپرست گران قدرشان خانم فرخنده براتی.

نویسنده و تدوین گزارش: آرش عبادی

عنوان گزارش: گروه کوهنوردی یوتاب بانوان - پیمایش کویر و دریاچه نمک آران و بیدگل - 10 الی 12 آذر