به نام خدا

سامانه پیامک هوشمند: 50001333331641

صندوق پست الکترونیک: Arashebadi69@gmail.com

برنامه ی گلگشت شهیدان زید 2/8/93 :

برنامه ی گلگشت شهیدان زید، در تاریخ 93/8/2  به منظور آشنایی، انسجام و اتحاد بیشتر گروه اجرا شد.

گزارش برنامه:

ساعت 6 بامداد از شهر خارج شدیم و به سمت روستای گاومیر (جاده سردشت) حرکت کردیم. پس از حدود 40 دقیقه به روستا رسیدیم... پس از پیاده شدن از ماشین بلافاصله گروه به سمت پیر به حرکت در آمد، لازم به ذکر است که وضعیت هوا کاملا مناسب بود، آفتابی، رطوبت کم و دمای هوا حدود 23 درجه سانتی گراد.

بعد از حدود یک ساعت کوهپیمایی سطح متوسط به نقشه ی سنگی ایران رسیدیم که توسط طبیعت نقاشی شده بود...حدود نیم ساعت بعد به پیر رسیدیم...

پس از صرف صبحانه و استراحت آهنگ بازگشت زدیم و حدودا ساعت 13 ظهر در روستا پیش مینی باس بودیم و به دزفول بازگشتیم.

سرپرست برنامه: خانم فرخنده براتی - گزارش از: آرش عبادی

حضور در دوره بازآموزی سنگنوردی طبیعت 16/8/93 :

کلاس عملی بازآموزی سنگنوردی توسط هیئت کوهنوردی دزفول روز جمعه 193/8/16 با سرپرستی رئیس هیئت جناب آقای دکتر غلامحسین حسن پور و مسئول آموزش هیئت جناب سید امیر ضیائی زاده و با حضور چندتن از بانوان سنگنورد دزفولی برگزار شد...

خانم فرخنده پرتو یکی از اعضای فعال گروه کوهنوردی یوتاب نیز در این دوره حضور داشتند

صعود به سفیدکوه خرم آباد 22/8/93 :

این برنامه ی دو روزه در منطقه ی بسطام و روستای چمتکله برگزار شد و اعضا موفق به صعود به قله سفیدکوه 3100 شدند.

گزارش صعود:

پنجشنبه 93/8/22  ساعت 19:30 شب با یک دستگاه مینی باس به سمت خرم آباد حرکت کردیم و حدود ساعت 22:30 خرم آباد بودیم و پس از یک ساعت دیگر به منطقه ی بسطام و روستای چمتکله (Cham takaleh) رسیدیم و شب را در روستا در منزل یکی از آشنایان گذراندیم.

فردای آن روز، جمعه 93/8/23 ساعت 7:40 با یک راهنمای محلی، به طرف قله ی سفید کوه راه افتادیم. قله ی این کوه در ارتفاع 3100 متر از سطح دریا قرار دارد، طبیعت سفیدکوه بسیار بکر و زیبا بود و دارای پاییزی شگفت انگیز و مسیری جنگلی و مملو از درختان بلوط و زالزالک و گیلاس وحشی و  زیتون و... بود، موردی که توجه ما را بسیار به خود جلب کرد این بود که هیچ گونه زباله ای در تمام مسیر مشاهده نکردیم که نشان از بکریت این منطقه دارد. لازم به ذکر است که این منطقه یکی از مناطق حفاظت شده توسط اداره حفاظت از محیط زیست می باشد، در این منطقه گونه های حیوانی ای از قبیل گراز و سنجاب به وفور دیده می شود. پس از یک کوهپیمایی سطح متوسط در ساعت 11:30 قله بودیم...

بر روی قله یک استراحت یک ساعته داشتیم و ساعت 15 در روستا بودیم، و پس از صرف ناهار ساعت 17:30 از روستا به سمت دزفول راه افتادیم و 21:30 به یاری خدا، شاد و سلامت در دزفول بودیم.

سپاس از تلاش های آقای بهرامی و خانم خلف و خانم براتی برای هماهنگی و اجرای برنامه...

سرپرست این برنامه : زهرا خلف

هماهنگی و راهنما:  دکتر حمید بهرامی

گزارش : فرخنده براتی

حضور نماینده گروه یوتاب در جشنواره سنگنوردی بهبهان 30/8/93 :

اولین جشنواره سنگنوردی استان خوزستان که در تاریخ جمعه 93/8/30 در مکان بهبهان – منطقه خاییز، کمپ کوهنوردی خاییز برگزار شد با استقبال گرم سنگنوردان استان و خارج از استان همراه شد.

خانم فرخنده پرتو از اعضای گروه یوتاب دزفول و از سنگنوردان حرفه ای دزفول نیز در این جشنواره شرکت فرمود و با زدن کارگاه به صعود از دیواره های خائیز پرداخت.

صعود به قله تلوز اندیمشک 7/9/93 :

برنامه صعود به قله ی تولوز با حضور 10 نفر از اعضا تیم یوتاب  بانوان شهرستان دزفول و حضور افتخاری دکتر حسن پور و سید امیر ضیائی زاده به سرپرستی خانم فرخنده براتی روز جمعه مورخ 7/9/ 93 برگزار گردید.

با استعانت از خداوند مهربان و همت رئیس هیات کوهنوردی شهرستان دزفول جناب اقای دکتر حسن پور ، برنامه صعود به قله ی تولوز با حضور 10 نفر از اعضا تیم یوتاب  بانوان شهرستان دزفول به سرپرستی خانم فرخنده براتی روز جمعه مورخ: 7/9/ 93 برگزار گردید.

قله تولوز در شمالی ترین نقطه خوزستان و در مسیر جاده اندیمشک به سمت شاهزاده احمد و در شرق روستای خورو واقع شده و ادامه لنگر کوه از رشته کوه های زاگرس می باشد. ارتفاع آن 1650 مترودارای پوشش گیاهی بلوط –  بنک و زالزاک و پوشش جانوری این کوه زیبا عقاب قهوه ایی ببر-گراز وگژدم می باشد.

گروه کوهنوردی یوتاب بعد از ثبت گروه و دریافت مجوز از هیئت کوهنوردی به سرپرستی خانم فرخنده براتی، اولین صعود رسمی خود را برگزار نمود. در این برنامه افتخار همراهی رئیس هیئت کوهنوردی شهرستان دزفول جناب دکتر حسن پور و آقای ضیایی مسئول فنی هیئت شهرستان دزفول را داشتیم .

ساعت 6:50 صبح روز جمعه مورخ: 7/9/93 از فلکه لک لک و بیمارستان افشار محل تجمع اعضاء ،حرکت بوسیله مینی بوس آغاز شد .ساعت 7:10 به اندیمشک رسیدیم  در آنجا آقای عارفیان راهنما و سرپرست گروه کوهنوردی نسیم زاگرس شهرستان اندیمشک و خانم چاش یکی از کوهنوردان اندیمشک به ما پیوستند.

بعداز گذشتن از مسیر زیبای جاده بیدروبه به سمت شاهزاده احمد در شرق روستای خورو به دامنه ی کوه وحشی و بسیار زیبای تولوز رسیدیم . ابتدا استراحت و آب گیری و صرف صبحانه بصورت دوستانه بر سر یک سفره برگزار گردید. سپس حرکت به سمت قله در ساعت 9:15 آغاز شد. قبل از حرکت گروه ، عکس دسته جمعی گرفته شد.

گروه به صف با نظم به راه افتادند . مسیر حرکت از دو راهی بالای قلعه ی باستانی کرو، یک گردنه قبل از پرچم ها انتخاب شد. در طول مسیر نسیم خنکی هر از گاهی از قله سرازیر می شد  که صورتمان را نوازش و چشمها را غرق شادی می کرد . قارچ های کوچک در لابه لای سنگ ها نشان از طراوت زندگی چه زیبا خود نمایی می کردند .وجود عقرب های زرد در زیر تخته سنگها هیجان همنوردان را دو چندان نموده بود.

گروه بعداز پیمایش دو ساعتی اعلام استراحت 10 دقیقه ای داد و سپس حرکت خود را از سر گرفت. در طول مسیر همنوردها محو تماشای منظره زیبای اطراف شدند. در ارتفاع 1140 متری حرکت ابرها در آسمان آبی چه زیبا  می درخشید.

ساعت 12:15 گروه توانمند یوتاب به همراه سرپرست مهربان و دوست داشتنی خود بعد از عبور از مسیرهای سنگلاخی و وحشی به قله ی زیبای تولوز رسیدند. از بالای قله چشم انداز زیبای قلعه شاداب و کوه سالن به خوبی نمایان بود . گروه بعد از استراحت چند دقیقه ای و تجدید  قوا  همچنین گرفتن عکس گروهی ، آماده  فرود شدند . ساعت فرود به پایین قله ساعت 13 اعلام گردید .

شیب تند قله و احتمال خطر سقوط سبب شد تا گروه با کمال احتیاط به سمت پایین حرکت کنند . در طول مسیر فرود و تقریبا می توان گفت در داخل دره آثار به جای مانده از قلعه ی زیبای کرو به چشم می خورد. اطراف قلعه گلهای زیبای نرگس وحشی رویئده بود . این قلعه دارای بارو و اتاق ها و دالان های بزرگ بود که طبق گفته ی راهنما آقای عارفیان قدمت قلعه به دوران صفویان برمی گشت.

ساعت 4:30 همگی سالم در کنار ماشین حاضر بودند . آقای الله وردی راننده محترم نیز زحمت آماده نمودن نهار همنوردان را کشیده و سفره پهن آماده پذیرایی از گروه بودند . از زحمات این عزیز تشکر می کنیم .

بعداز صرف نهار مشترک که توسط سر پرست محبوب و دوست داشتنی گروه یوتاب سرکار خانم براتی تدارک دیده شده بود . ساعت 5 عصر به طرف دزفول حرکت کردیم  .

در اینجا از زحمات سرپرست عزیزمان بخاطر تلاش و زحمات بی دریغشان که در جهت تشکیل و بر پایی گروه نمودند بسیار تشکر و قدر دانی می نماییم و از خداوند منان طول عمر با عزت همراه با سلامتی برای همه اعضا آرزو مندیم.

همچنین تشکر فراوان از استاد عزیزمان جناب دکتر حسن پور بابت حمایت های دلسوزانه شان و تشکر از راهنمای برنامه جناب آقای عارفیان عزیز.

گزارش از: فروغ بخشنده پور دبیر گروه کوهنوردی یوتاب دزفول (بانوان)

صعود مشترک کوهنوردان شمال خوزستان به سگریون 21/9/93 :

با استعانت از خداوند مهربان و همت رئیس هیات کوهنوردی شهرستان دزفول جناب اقای دکتر حسن پور ،برنامه صعود به قله ی سگریون واقع در منطقه شهیون توسط هیئت کوهنوردی و به مناسبت روز جهانی کوهستان روز جمعه مورخ:21/9/93 به اجرا درامد که گروه یوتاب نیز همپای همنوردان در این صعود حضور داشت.

شرح گزارش :

با استعانت از خداوند مهربان و همت رئیس هیات کوهنوردی شهرستان دزفول جناب اقای دکتر حسن پور ،برنامه صعود به قله ی سگریون واقع در منطقه شهیون توسط هیئت کوهنوردی و به مناسبت روز جهانی کوهستان روز جمعه مورخ:21/9/93 به اجرا درامد.

طبق برنامه محل تجمع اعضا از سه محل فلکه لک لک، فلکه افشار و پارک خانواده تعیین گردید. ساعت حرکت 7:15 از پارک خانواده مسیر حرکت جاده شهیون و مقصد پیر بانگ گو(سگریون) بعد از طی مسیر پرپیچ وخم شهیون به روستای زیبای بیشه بزان رسیدیم. این روستا در پیچ جاده مثل الماسی نورانی در دل کوه می درخشید، کمی بالاتر و عبور از جاده ی میانه که محل تلاقی سردشت و شهیون می باشد روستای زیبای باغچه بان قراردارد. اتوبوس بعد از عبور از مسیر پرپیچ وخم جاده شهیون به جاده ای رسید که قسمتی ازآن اسفالتی وقسمتی خاکی بود. چشم اندازهای زیبای اطراف چشم ها راخیره می کرد. پوشش گیاهی بادام کوهی که دراثر سرمای پاییز بدون برگ وشکوفه بودند نشان ازشروع خواب زمستانه ی بوته های بادام داشت. کمی جلوتر چادرها و خانه های گلی کوچ نشینان به چشم می خورد. اتوبوس ما ساعت 8:15 دقیقه به محل پیر بانگ گو رسید که سرپرست گروه اعلام خوردن صبحانه نمودند. پس از آن میان وعده که توسط ریاست محترم کوهنوردی تهیه شده بود بین اعضا تقسیم شد. ساعت 9:20 تجمع گروه های مختلف درمحل پیرکه به سخنرانی جناب آقای دکترحسن پور مزین شد. ایشان ازحضورکلیه گروهها ودوستداران که ازشهرهای اندیمشک ،شوش ، شوشتر و ایذه تشریف آورده بودند تشکر نمودند و حضورشان را خوشامد گفتند. ساعت حرکت به سمت کوه سگریون ساعت 9:30 طبق دستور هیات ،گروه آقایان سمت راست و گروه خانم ها سمت چپ حرکت خود را آغاز نمودند. مسیر بسیار زیبای سگریون و پوشش گیاهی بادام کوهی چشم همنوردان راخیره می کرد.گروهها هرکدام به صف وپشت سرهم مسیرحرکت را آغاز نمودند. مسیر بسیار آسان بود و به یاری خدا گروه ها بعد از دو ساعت به بالا رسیدند. در طی مسیر چند بار اعلام استراحت داده شد ساعت 11 به بالای سگریون رسیدیم و بعد از بیست دقیقه استراحت گروه ها در مقصد تجمع نمودند و سرپرستان گروه ها خود را معرفی و برای حاضرین صحبت نمودند. در ادامه ازگروه ها عکس دسته جمعی گرفته شد. آنگاه ساعت 12 اعلام حرکت به سمت پایین سگریون داده شد. زمان رسیدن به پایین کوه یک ساعت بود ساعت13 به پایین کوه رسیدیم  بعد از ادای نماز جماعت و صرف نهار در ساعت 15 گروه به سمت دزفول حرکت نمود.

گزارش از: خانم بخشنده -  دبیر گروه کوهنوردی یوتاب دزفول

حضور در دوره ی مقدماتی کوهپیمایی 26 الی 28 آذر 93 :

این دوره آموزشی، 26 الی 28 آذر 1393 در دو کلاس مجزا برای بانوان و آقایان در دزفول برگزار شد و مباحث این دوره توسط اساتید فدراسیون جناب آقای خضری و خانم رضایی به کارآموزان آموزش داده شد.

اعضای گروه یوتاب که در این دوره حضور داشتند عبارتند از: مهشید حاجی طالب - مریم رئوفی کیا - آزاده ترنجی - منصوره قاصد زاده - فاطمه سیدغفوری

صعود مشترک گروه یوتاب و سروین به لنگرکوه 12/10/93 :

صعود مشترک گروه کوهنوردی یوتاب و سروین بانوان دزفول به لنگرکوه، از مسیر نقطه صفر، در روز جمعه 12/10/93 برگزار شد.

گزارش:

ساعت 5:30 صبح جمعه با مینی باس از دزفول حرکت کردیم و جاده شهیون را به سمت روستای شوی ادامه دادیم... در مکانی معین در ساعت 7:30 در دامنه کوه لنگر و کنار مزرعه گندم پیاده شدیم و صبحانه را همانجا صرف کردیم.

ساعت 8:15 به طور منظم در ستون یک به سمت قله به راه افتادیم.

جلودار و راهنما آقای علیرضا کرناسی بودند. ساعت حدود 11:30 به قله رسیدیم... هوا نیمه ابری و خنک بود و بالای قلی نسبتا سرد بود.

بالای قله ناهار خوردیم و استراحت کردیم و ساعت 13:30 بازگشتیم و ساعت 16 پای ماشین بودیم و پس از اندکی استراحت ساعت 16:30 راه افتادیم و 19:15 به دزفول رسیدیم.

سپاس از راهنما آقای کرناسی و آقای موذن و اکبربنا و اعضای گرامی گروه، شاد و تن درست باشید

صعودگروه یوتاب به هفت تنان کوچک 26/10/93

جمعه 26/10/93 گروه کوهنوردی یوتاب دزفول به قله ی هفت تنان کوچک، از مسیر روستای چشمه شیرین، صعود کرد.

گزارش:

ساعت 1 ظهر پنج شنبه 25/10/93 گروه کوهنوردی بانوان یوتاب دزفول، با یک دستگاه مینی باس به سمت روستای چشمه شیرین، از جاده ی ابوالحسن (سردشت) به راه افتادیم و ساعت 15:30 روستا بودیم. شب را در دبستان روستا گذراندیم، فردای آن روز پس از گذشت حدود 10 ساعت بارندگی مداوم، ساعت 8:30 صبح باران متوقف شد ... گویی خداوند ما را به ضیافت طبیعتش فراخواند. ساعت 9 صبح در ستون یک قرار گرفتیم و پشت سر راهنمای مهربانمان آقای علیرضا خلفه نیلساز و محمدمراد فرخوند، از جبهه ی شمالی روستا به سمت چشمه پاریز(حوالی قله هفت تنان کوچک) شروع به صعود نمودیم

حدود 12:30 پای چشمه بودیم، استراحت کردیم و ناهار صرف شد، سپس 2ظهر در آخرین قسمت برنامه، از مسیری دیگر به سمت پره ملیچ به راه افتادیم و ساعت 4 بعد از ظهر به مینی باس رسیدیم. سپاس از راهنمایان گروه آقایان خلفه نیلساز و فرخوند، و آقایان رادفر و اکبرنیا و بهرامی و الله وردی، بابت امور تدارکات و هماهنگی ها. همچنین سپاس از خانم براتی سرپرست مهربان گروه

سرپرست برنامه و نویسنده گزارش: نجمه کرمی

حضور گروه یوتاب بانوان در دوره تئوری مربیگری درجه سه بهمن 93 :

این دوره در بهمن 1393 توسط اداره ورزش و جوانان شهرستان دزفول با همت اساتید این سازمان و با همکاری هیئت کوهنوردی دزفول به مدت یک هفته برگزار شد که تعدادی از اعضای گروه یوتاب بانوان دزفول نیز در این دوره حضور یافتند...

برنامه مشترک گروه های یوتاب دزفول و همنوردان  بوشهر و کرکس اصفهان :

این برنامه ی دو روزه در تاریخ  16 و 17 بهمن 1393 توسط گروه یوتاب به سرپرستی خانم براتی که میزبان چندتن از کوهنوردان بوشهر و اصفهان نیز بودند در جوار کوه دژممدلی خان و مشرف به آبشار دژ همراه با شب مانی در پره ملیچ، برگزار شد.

گزارش:

پنج شنبه 16 بهمن ساعت 14:30 با دو عدد مینی باس به طرف روستای بوالحسن از جاده ی سردشت راه افتادیم و پس از روستای لب سفید به بوالحسن و سپس ساعت 16:30 در پره ملیچ کنار چشمه چادر زدیم و اتراق نمودیم. فردای آن روز، جمعه ساعت 6:30 پس از صرف صبحانه و آمادگی به طرف آبشار دژ راه افتادیم. قرار بر این بود که به قله ی دژ صعود شود اما به دلیل ازدیاد افراد و شرایط، سرپرست ترجیح داد تیم را به پای آبشار دژ ببرد و طبیعت بکر و زیبای آن نقطه را به مهمانان برون استانی نشان دهد. ساعت هشت حرکت نمودیم و نه و نیم به آبشار رسیدیم. پس از استراحت و صرف تنقلات و میوه، و گرفتن عکس، ساعت 11:30 بازگشتیم و ساعت 13 پای ماشین ها بودیم و ساعت 13:30 حرکت کردیم... در میان راه در محل چشمه سراب ناهار صرف شد و ساعت 16:30 به دزفول رسیدیم. مهمانان در منزل آقای عبادی استراحتی کردند و راهی دیار خود گشتند.

تشکر از حضور سبز رئیس هیئت کوهنوردی دزفول دکتر حسن پور، و همکاری های رئیس انجمن کوهنوردی دزفول آقای آذرباد و همچنین تشکر فراوان از جناب عبدالرضا حسن پور از اداره میراث فرهنگی دزفول جهت نشان دادن زیبایی های شهرمان به همنوردان بوشهری و اصفهانی، و سپاس از تمام کسانی که کمک نمودند و حضور داشتند.

سرپرست برنامه و نویسنده گزارش: فرخنده براتی

صعود زمستانه به قله توچال 25/11/93 :

خانم سمیرا طافی از اعضای گروه و مسئول فنی و آموزش گروه،  در تاریخ 93/11/25  موفق به فتح قله ی توچال شدند...

صعود زمستانه الوند 8/12/93 :

صعود زمستانه و دو روزه الوند همدان در تاریخ  7 و 8 اسفند 1393 توسط گروه یوتاب به سرپرستی خانم براتی برگزار شد و در طی آن 7 تن از اعضای گروه بانوان یوتاب موفق به صعود شدند.

گزارش:

ساعت یک بامداد پنجشنبه هفتم اسفند با مینی باس به راه افتادیم و ساعت 9 صبح در هوایی سرد و آفتابی به همدان رسیدیم و پس از صرف صبحانه و استراحت ساعت 10:30 به گنجنامه رسیدیم و بلافاصله آماده ی حرکت به سمت پناهگاه میشان شدیم. ساعت 11 حرکت کردیم و 13 پناهگاه بودیم. هوا همچنان سرد و آفتابی بود اما برف سنگین از پای پناهگاه تا قله، نوید صعودی زمستانه می داد

شب را استراحت نموده و فردای آن روز ساعت 7:20 با تجهیزات و تمهیدات کامل به قله راه افتادیم. ساعت 10:40 به قله رسیدیم و پس از استراحت و گرفتن عکس ساعت 11:30 به سمت پناهگاه سرازیر شدیم و با کمک یال های پوشیده از برف ساعت 12:30 پناهگاه رسیدیم

پس از استراحت کوتاه به سمت گنج نامه راه افتادیم و 14:15 در کنار مینی باس در پارکینگ گنج نامه بودیم و در همانجا ناهار صرف شد. و ساعت 15:15 به سمت دزفول بازگشتیم و 22:40 شب در سلامت کامل به شهرمان دزفول رسیدیم

سپاس فراوان از جلودار و راهنما، جناب آقای کریم مؤذن

سرپرست برنامه و نویسنده گزارش: فرخنده براتی

صعود زمستانه به یخچال همدان 8/12/93 :

صعود موفقیت آمیز خانم سمیرا طافی ، مسئول فنی و آموزش گروه یوتاب دزفول به قله ی یخچال 3580 (بام همدان) در تاریخ 93/12/8  را به ایشان و گروه یوتاب تبریک عرض می کنیم و کسب افتخارات بیشتر را برایشان آرزومندیم.

حضور در دوره مقدماتی سنگ نوردی طبیعی بانوان 6 الی 8 اسفند 93 :

دوره ی مقدماتی سنگنوردی بانوان در تاریخ 6 الی 8 اسفند 1393 بر روی دیواره های لنگرکوه دزفول برگزار شد. در این دوره خانم شاه محمدیان و خانم گندم ریز مدرسین فدراسیون، مباحث لازم را به هشت تن از بانوان شهرستان آموزش دادند.خانم فروغ بخشنده، دبیر گروه یوتاب دزفول، در این دوره شرکت نمودند و با موفقیت آن را سپری کردند

برنامه گلگشت صوفی احمد 15/12/93 :

این برنامه به عنوان جشن پایان سال گروه، در تاریخ  15 اسفند 1393 توسط گروه یوتاب به سرپرستی خانم براتی برگزار شد. پیمایش از منطقه پرچوک شروع شده و در جوار پیر صوفی احمد و مشرف بر دریاچه دز ادامه داشت.

گزارش برنامه :

جمعه 15 اسفند ساعت 6:30 با یک عدد مینی باس از جاده شهیون به طرف سه راه نورآباد حرکت کردیم و سپس به سمت منطقه ی پرچوک تغییر مسیر دادیم، ساعت 8:30 رسیدیم و در آن منطقه استراحت کوتاهی نمودیم و پس از صرف صبحانه، به سمت پیر راه افتادیم.

هوا عالی، نسبتاً خنک و آفتابی، 15% رطوبت و حداکثر و حداقل دما به ترتیب 24 و 14 درجه سانتی گراد است... جلودار خانم پرتو، با اصول کوهپیمایی و به بهترین نحو، گروه را پس از 40 دقیقه و در ساعت 9:45 به نخل ها، گلهای بابونه و شقایق، و طبیعت زیبای پیر رساند. پس از زیارت پیر صوفی احمد، و استراحتی چند دقیقه ای، در ساعت 10:30 گروه برای گردش، به سمت دریاچه راهی شد و پس از دو ساعت به پیر بازگشت.

در این حین، قاسم الله وردی عزیز، ناهار را برای همه آماده نمود، و پس از بازگشت گروه و اقامه ی نماز، همگی باهم بر روی یک سفره نشستند و ناهار را میل نمودند، سپس گرم صحبت شدند و شادمان از حضور گرم همنوردانشان شدند.

در ادامه از خانم طافی ، مسئول فنی و آموزش گروه ، به دلیل صعودهای موفقشان به قله های توچال، شیرپلا و یخچال همدان به فاصله ی یک هفته تقدیر و تشکر شد. در آخر، ساعت 16 عصر آهنگ بازگشت زدیم و پس از پیمایش و حرکت مینی باس، ساعت 18 غروب به دزفول رسیدیم. تشکر ویژه از آقای الله وردی و آقای اکبرنیا جهت برگزاری بهتر برنامه و همه ی اعضای عزیز...

سرپرست برنامه: فرخنده براتی - نویسنده گزارش: آرش عبادی

دیدار از آبشار دژ 28/1/94

برنامه ی دیدار از آبشار دژ ممدلی خان در تاریخ  28 فروردین 1394 توسط گروه یوتاب به سرپرستی خانم سیدغفوری و براتی برگزار شد، که تعدادی از همنوردان گروه شاداب نیز حضور داشتند. جمعیتی حدود 70 نفر در این برنامه حضور داشتند.

گزارش:

حدوداً 52 کیلومتری شمال دزفول، دهستان سردشت، در جاده ی ابوالحسن و بعد از روستای گردشگری لب سفید و ابوالحسن، و در موقعیت جغرافیایی « طول 48.56 و عرض 32.35 » دیواره ی بلند کوهی مشاهده می شود که غیر از طبیعت بکر و زیبایش، از نظر تاریخی نیز مورد توجه است.

دژ محمدعلی خان (علیمردان خان) یا به زبان محلی ممدلی خان، با ارتفاع 1550 متر از سطح دریا، از شرق به کوه هفت تنان و از جنوب به کوه سگریون و از شمال به لنگر کوه می رسد، و به رغم داشتن چشمه های پر آب و آبشاری به نام آبشار دژ، مورد توجه طبیعت گردان و علاقه مندان به کوه می باشد.

از گونه های گیاهی این منطقه می توان به درخت بلوط، بادام، جاز و سونبل یا پیاز کوهی نام برد و از گونه های جانوری نیز خرگوش، گرگ، روباه، کبک، تیهو و در مواردی در کنار چشمه ها سمندر امپراتور نیز دیده شده. همچنین یکی از کمیاب ترین بوته های ایران، نوعی « مورد » است که در این منطقه رشد می کند و به همین دلیل است که محیط زیست، قسمت جنوبی طبیعت این کوه را فنس کشیده و محصور کرده.

گروه کوه نوردی یوتاب بانوان دزفول با سرپرستی سرکار خانم براتی، از گروه های فعال در زمینه ی کوه نوردی، فنی، زیست محیطی است که علاوه بر این در معرفی جاذبه های طبیعی و کوه های مهم شهرستان به کوه نوردان و طبیعت دوستان دیگر، در استان و خارج از استان نیز فعالیت می کند.

این گروه در برنامه ای که جمعه 28/1/94  با همکاری گروه شاداب آقایان اجرا کرد، چشم 70 تن از دوستداران دورون استانی و برون استانی طبیعت را با این طبیعت فوق العاده آشنا نمود. دژ همچو گذشته سرسبز است، مخصوصا در اواخر زمستان تا اواسط بهار، اما متاسفانه به دلیل خشکسالی های ممتد و پایین آمدن سطح آب یا خشک شدن برخی از چشمه های مهم منطقه یا کم آب شدن آبشار و چشمه ها، گونه ی کمیاب سمندر امپراتور در این منطقه به ندرت دیده می شود.

سرپرست برنامه: بی بی فاطمه سید غفوری

عکاس و نویسنده گزارش: آرش عبادی

صعود به سفید کوه خرم آباد 10-12/2/94

برنامه ی سه روزه ی صعود به قله ی شیل 3150 از رشته کوه سفیدکوه بسطام (خرم آباد) در تاریخ  10 و 11 و 12 اردیبهشت 1394 توسط گروه یوتاب به سرپرستی سرکار خانم زهرا خلف برگزار شد .

گزارش:

پنجشنبه 10 اردیبهشت 1394 ساعت دو بعد از ظهر با یک دستگاه مینی باس از اتوبان اندیمشک به سمت خرم آباد حرکت نمودیم و حدود ساعت 17 در جاده ی خرم آباد به الشتر بودیم. ساعت 18:30 وارد منطقه ی بسطام و روستای بسیار زیبای «چم تکله» شدیم.

شب را در آن روستا و منزل یکی از آشنایان جناب دکتر حمید بهرامی ( راهنمای برنامه ) گذراندیم و فردای آن روز ساعت 7 صبح به طرف سفید کوه راه افتادیم و پس از رسیدن پای قله ی شیل، در منطقه ای به نام «زَالوُ» چادر زدیم و صبحانه صرف شد.

ساعت 10:45 صبح افرادی که برای صعود به قله اعلام آمادگی کرده بودند به صورت منظم راهی شدند. راهنمای مسیر، استاد بهرامی و جلودار تیم، پیشکسوت کوه نوردی دزفول جناب آقای کریم مؤذن بودند.

اکثر طول مسیر مخصوصاً نزدیک به قله، متشکل بود از صخره های مرتفع با شیب تند، گاهی 40 درجه، و برخی جاها بالای 60 درجه که گروه مجبور بود دست به سنگ شود. به گفته ی راهنما و اعضای روستا، تا کنون افرادی در قالب گروه کوه نوردی، به این قله صعود نکرده بودند. لازم به ذکر است که ارتفاع این قله 3150 متر از سطح دریا می باشد.

ساعت 3 بعد از ظهر به قله رسیدیم و پس از اندکی استراحت از مسیری ساده تر حدود ساعت 18 پای چادرها رسیدیم. از این ساعت به بعد برنامه به صورت گلگشتی و بازدید از طبیعت روستا و منطقه ی بسطام تا فردای آن روز یعنی 12 اردیبهشت، اجرا شد و 17:30 عصر به دزفول رسیدیم.

اطلاعات منطقه:

رشته کوه «سفید کوه» دارای قله های نسبتاً مرتفع (نسبت به قله های منطقه) می باشد که بلندترین آن قله ی «کُربووی» با ارتفاع 3450 متر است. از دیگر قله های مرتفع آن می توان از قله ی «شیل» با ارتفاع 3150 متر نام برد.

قله ی «شیل» از شرق به رشته کوه «گَرین» در الشتر، از شمال به قله ی «کُربووی» و از جنوب به «حاتم کوه» و چشمه های معروف حاتم کوه می رسد، و دارای آب و هوای بسیار سرد و برفی در زمستان ها، و بهاری بسیار زیبا و دلنواز، و تابستانی خنک می باشد.

پوشش گیاهی منطقه: زالزالک آلوچه کوهی انگور کوهی انجیر کوهی بادام بلوط در ارتفاعات بالاتر، ریواس گل بابونه آویشن چز کوهی مسیر کوهی زرشک نوعی قارچ کنگر گلابی - گویرچ (نوعی زالزالک) و هَلو (میوه ای شبیه به گیلاس).

پوشش جانوری منطقه: بز کوهی کَلِ کوهی کبک کوهی خرگوش روباه خرس شاهین گرگ گراز شغال و عقاب.

سرپرست برنامه: سرکار خانم زهرا خلف

تحقیق و تدوین گزارش: آرش عبادی

صعود به کوکلا و آبشار گریت خرم آباد 24 و 25/2/94

برنامه ی دو روزه ی کوکلا و آبشار گریت در تاریخ  24 و 25 اردیبهشت 1394 توسط گروه یوتاب به سرپرستی سرکار خانم فرخنده پرتو برگزار شد .

گزارش:

پنجشنبه 24 اردیبهشت 1394 ساعت 15 ظهر از درب بیمارستان افشار دزفول با دو دستگاه مینی باس (تعداد کلی: سی و چهار نفر) به سمت خرم آباد (از آزادراه اندیمشک) راه افتادیم. 17:30 عصر از جاده کمربندی خرم آباد پیش رفتیم و راهنمای برنامه، آقای مصطفی نوری (عضو گروه یافته خرم آباد) را از پلیس راه کمال وند سوار کردیم و 18:15 در جاده سپیددشت بودیم. پس از 20 کیلومتر، از سمت راست جاده، وارد روستای «ازناممیل» یا ایمان آباد گشتیم و پس از قبرستان روستا به سمت راست (جاده خاکی و کوهستانی) وارد شدیم. از این نقطه، تپه ها و زمین اطراف سبز و طلایی از گندمزارها و درختان بلوط، هوا سرد (حدود 14 درجه، رطوبت نسبی بالا) و ابری بود.

پس از طی حدود 10 کیلومتر به یک سیاه چادر (مال) رسیدیم، ساعت 20 بود و با اجازه ی عشایر عزیز منطقه قرار بر این شد که شب را همان جا اتراق کنیم. منطقه ی «ترس» و ضلع شمالی کوه «کوکِلا» دارای زمین های حاصلخیز، چشمه های سرد و زلال، و طبیعتی بکر و سرسبز که عشایر منطقه حامی آن هستند، می باشد. چادر ها را برپا کردیم و تعدادی از همنوردان به جمع آوری هیزم های خشک پرداختند، چندی بعد باران دلنشین بهاری گاهی نم نم و گاهی تند می بارید، باد تندتر و هوا سردتر شد. آتش روشن کردیم و همه از گرمای آتش در آن شب سرد لذت بردیم. شام صرف شد و سپس خوابیدیم.

شش و نیم صبح همه بیدار شدیم و پس از صرف صبحانه آماده ی صعود شدیم، اما به دلیل وضعیت جوی منطقه (باد و باران) و لغزندگی مسیر صعود و جاده، تصمیم سرپرستان این بود که به اجبار بازگردیم و برنامه ی دوم را اجرا کنیم. ساعت 8 صبح از منطقه و روستای ایمان آباد خارج شدیم و در جاده ی سپیددشت به سمت روستای گریت حرکت کردیم، پس از نیم ساعت و گذر از روستای گِریت، به آبشار های زیبای «گریت» رسیدیم.

ساعت 10 صبح بود و دما رو به افزایش، باران بند آمده و گهگاهی نور خورشید از لابلای ابرها به زمین می رسید، گروه برای کوهپیمایی به صف شد، دو ساعت کوهپیمایی بر روی تپه ها و جنگل های بلوط منطقه، کوهنوردان را شاد و خوشنود نمود و پس از آن (تیم بازگشت) دیدار از آبشار زیبای «گریت» شادی را دوچندان نمود. ساعت 15 پس از صرف ناهار و استراحت، سوار ماشین ها شدیم و مسیر آمده را بازگشتیم

سپاس از مسئولین برگزاری برنامه، سرکار خانم براتی و پرتو، و آقای نوری.

اطلاعات تکمیلی:

آبشار های گریت ، با پلکان های زیبا در دره ای مملوء از درختان زیبای جنگل بلوط در بخش پاپی در فاصله ی 50 کیلومتری شهرستان خرم آباد واقع شده. ارتفاع بزرگترین آبشار آن 15 متر و عرض تاج آن 17 متر می باشد.

مسیرهای دسترسی: مسیر اول: بعد از کیلومتر ۵۰ دورود به خرم آباد تابلو آبشار بیشه وجود دارد وارد فرعی شده و مسیر را ادامه دهید تا به ۳ راهی برسید. مسیر مستقیم شما را به آبشار بیشه و مسیر سمت راست به آبشار گریت می رساند. مسیر دوم: ۵ کیلومتر مانده به شهر خرم آباد از مسیر دورود به یک سه راهی خواهید رسید که دارای تابلو هم هست و بعد از حدود ۴۰ کیلومتر به سه راهی آبشار گریت و بیشه میرسید؛ مسیر مسقیم به سسمت آبشار گریت و مسیر سمت چپ به آبشار بیشه می رسد.

تحقیق و تدوین گزارش و عکاس: آرش عبادی

صعود به قله مُنگَشت ایذه، گروه کوهنوردی یوتاب بانوان دزفول 1/3/94 و 31/2/94 :

برنامه ی دو روزه ی صعود به مُنگَشت در تاریخ  31 اردیبهشت و یکم خرداد 1394 توسط گروه یوتاب به سرپرستی سرکار خانم فرخنده براتی برگزار شد

گزارش:

پنج شنبه آخرین روز اردیبهشت ماه 1394، ساعت 15 ظهر از جاده اتوبان جدید، با یک دستگاه مینی باس به سمت شوشتر حرکت نمودیم، پس از آن از شهرهای مسجدسلیمان، نفت سفید، هفتکل، و در آخر از مرز شهرستان ایذه رد شدیم و وارد روستای گردشگری امامزاده عبدالله (معروف به شاه منگشت) شدیم. ساعت 20 عصر بود و هوا هنوز مقداری روشن بود، ابتدا گروه، به زیارت امامزاده پرداخت و سپس به طرف اردوگاه مخصوص فرهنگیان در روستا رفتیم، دو سویت کرایه کردیم و شب را آنجا ماندیم.

روستای امامزاده عبدالله در یک دشت سرسبز واقع شده و مملؤ از درختان گردو و بادام و بلوط است، هوای منطقه در شب سرد (حدود 12 درجه و رطوبت نسبی کم) بود.

فردای آن روز، یکم خرداد ماه، ساعت 5:30 صبح بیدار شدیم، سفره انداختیم و صبحانه صرف شد و تیم آماده ی صعود به کوه 3240 متری منگشت شد. با مینی باس تا پای کوه رفتیم، جایی که راهنمای برنامه، آقای عیسی حاجی زاده (از اهالی روستا) منتظر ما بود. سرپرست صعود سرکار خانم فروغ بخشنده انتخاب شد، و رأس ساعت 6:30 صبح، تیم به خط شد و جلودار آرش عبادی حرکت را آغاز نمود.

طبیعت شگفت انگیز کوه، در مسیر صعود همه را به وجد می آورد و انرژی گروه را دو چندان می کرد. در ابتدای مسیر درختان گردو و انجیر و انار و انگور به وفور دیده می شد و بوته های شِوید کوهی دشت را سبز مطلق نموده بود و استشمام عطر آن جان تازه ای می بخشید. پس از حدود سه ساعت و نیم کوهپیمایی، در ساعت ده به بلندای کوه منگشت رسیدیم، استراحت کوتاهی نمودیم و عکس ها گرفته شد و از همان مسیر زیبا بازگشتیم. ساعت 12:30 در اردوگاه بودیم و پس از اندک استراحتی ناهار صرف شد و 16 بعد از ظهر سوار بر ماشین شدیم و بازگشتیم. 20:30 دور فلکه ی یعقوب لیث در شهر دزفول همه پیاده شدیم و سالم و سلامت به خانه های خودمان بازگشتیم. سپاس از مسئولان و سرپرست برنامه خانم فرخنده براتی و خانم فروغ بخشنده پور.

اطلاعات تکمیلی:

منطقه حفاظت شده شالو و منگشت با مساحت ۱۲۹۹۱ هکتار واقع در استان خوزستان، شهرستان ایذه در سال ۱۳۷۸ حفاظت شده اعلام شد. این منطقه در 25 کیلومتری جنوب شرقی شهرستان ایذه قرار دارد و دسترسی به منطقه تنها از ضلع شرقی آن امکان پذیر می باشد. قسمت عمده منطقه کوهستانی برف‌گیر و ارتفاع آن بین ۷۸۰ تا ۳۲۰۰ متر از سطح دریاست. که البته بلندترین قله ی آن 3650 متر ارتفاع دارد. متوسط دما و بارندگی سالیانه ۲۲ درجه سانتیگراد و ۵۵۰ میلیمتر موجب تشکیل اقلیم نیمه‌مرطوب معتدل در ناحیه شده‌اند. رودخانه پرآب کارون در شرق منطقه جریان دارد. جلوه‌های زیبای طبیعی، وجود رودخانه کارون در نزدیکی منطقه و راه‌های دسترسی مناسب، زمینه فعالیت‌های گردشگری را در منطقه فراهم نموده‌اند. کوهستان منگشت در شهرستان‌های لردگان و ایذه، مرکب از کوه‌های تنوش، ناشلیل، زردحلقه، نشا، سه‌پران، سرچاه، قوچه، بدرنگان، برآفتاب، کله، کلمه و دوزرد قرار دارد. بلندترین قله این کوهستان سه هزار و ششصد و سیزده متر ارتفاع دارد که در ۵۵ کیلومتری جنوب شرقی ایذه و در پنجاه و دو کیلومتری گرمان و در سیزده کیلومتری شمال غربی روستای لیراب واقع شده است. رودخانه‌های هلایجان، آب زردک، صیدون از دامنه‌های غربی، لیراب و سمه از دامنه جنوبی، خرسان و کارون از دامنه‌های شرقی این کوهستان سرچشمه می‌گیرند. بخش عظیمی از این کوهستان را جنگل‌های نسبتاً انبوه پوشانیده و در انتهای آن دریاچه‌ای به نام «بوندان» ایجاد شده است. منطقه با پوشش جنگلی بسیار خوب و زیبا از غنای زیستی جانوری و گیاهی خوبی برخوردار است.

پوشش گیاهی منطقه: بلوط ایرانی گونه درختی شاخص و غالب منطقه به شمار می‌رود. علاوه بر آن گونه‌های بنه، کلخنگ، انجیر و کیکم در منطقه می‌رویند. در مجموع 230 گونه گیاهی در منطقه موجود است. باغ های انار، انگور، انجیر، گردو و...

گوشش جانوری منطقه: پلنگ، خرس قهوه‌ای، سنجاب ایرانی، کبک، تیهو، کمرکولی، سنگ‌چشم و دارکوب. گونه های پرندگان درخت زی بیشتر در فصول بهار در سطح منطقه مشاهده می شوند و از پستانداران نیز شغال و روباه به وفور در منطقه وجود دارد وگونه های نظیر پلنگ و خرس قهوه‌ای بسیار کم در منطقه مشاهده می گردد.

رودها و چشمه سارهای زیادی از این کوه سرچشمه می گیرند که مهمترین آنها به شرح زیرند:
1- آب سفید در منطقه سادات حسینی.
2- رود کلودر در منطقه میراحمد غریبی ها.
3- آبشار شیوند در روستای شیوند.
4- آب چهارده در منطقه چشمه خاتون.
5- رود زرد در منطقه مال آقا و ابوالعباس.
6- رود اعلاء در منطقه شاهزاده عبدالله.

تحقیق و تدوین گزارش و عکاس: آرش عبادی

صعود به قله ی سن بران، اشترانکوه  13 و 14 / 3 / 1394 :

سه تن از شیرزنان گروه کوهنوردی یوتاب در تاریخ ذکر شده و یک برنامه ی دو روزه به سرپرستی سرکار خانم سمیرا چاش موفق شدند از مسیر پناهگاه و چشمه گل گل، مرتفع ترین قله ی رشته کوه اشترانکوه (قله ی سن بران 4150) را فتح نمایند.

شرکت کنندگان یوتابی: سمیرا چاش فرخنده پرتو مریم همام.

صعود به قله ی دالانکوه اصفهان  20 الی 22 / 3 / 1394 :

به دعوت گروه کوهنوردی کرکس اصفهان، 9 تن از بانوان گروه کوهنوردی یوتاب دزفول و چند تن از بانوان گروه طوفان برازجان در برنامه ای مشترک در اصفهان گرد هم آمدیم.

در این برنامه ی سه روزه که با پذیرایی مفصل اصفهانی ها همراه بود موفق به صعود مشترک گروه های ذکر شده به قله ی دالانکوه نیز شدیم.

شرکت کنندگان گروه یوتاب: فرخنده براتی فرخنده پرتو شهین زینتیان زهره بهزادی هدیه نیک روش مریم علیزاده فاطمه سیدغفوری لیلا گلاب خیام.

صعود به قله یخچال همدان  1 و 2 / 5 / 1394 :

در یک برنامه ی دو روزه به سرپرستی سرکار خانم فرخنده براتی 4 تن از بانوان گروه کوهنوردی یوتاب دزفول موفق به صعود موفق قله ی یخچال از مسیر دره ی مرادبیگ شدند.

لازم به ذکر است که شب مانی این برنامه در پناهگاه مجهز یخچال صورت پذیرفت.

شرکت کنندگان: فرخنده براتی فرخنده پرتو شهین زینتیان فاطمه سیدغفوری

گلگشت کوهرنگ 10 الی 12 / 4 / 1394 :

برنامه ی گلگشتی تفریحی و گردشی کوهرنگ بختیاری توسط 11 تن از بانوان یوتابی به مدت سه روز در تاریخ دهم الی دوازدهم تیر ماه با سرپرستی خانم براتی اجرا شد.

پیمایش دره توبیرون 30 / 5 / 1394 :

برنامه ی پیمایش دره ی زیبای تب بران یا توبیرون دزفول در تاریخ ذکر شده به سرپرستی سرکار خانم فرخنده براتی با حضور 19 تن از اعضای گروه کوهنوردی یوتاب بانوان برگزار شد که طی آن به مدت یک روز دره نوردی، تمام مسیر دره طی شد.

حضور نماینده ی یوتاب در همایش سراسری بانوان کوهنورد کشور در اشترانکوه شهریور 94

خانم فروغ بخشنده پور به نمایندگی از گروه توانمند یوتاب دزفول در همایش کشوری بانوان در اشترانکوه حضور یافتند.

پیمایش کول خرسون (دره ی خرس ها)  27 / 6 / 1394 :

برنامه ی یک روزه ی پیمایش کوا خرسون دزفول در اواخر شهریور ماه به سرپرستی مسئول گروه خانم براتی با حضور 12 عضو گروه یوتاب برگزار شد و مسافتی از این دره ی شگفت انگیز طی شد.

گلگشت آبشار شیوند  16 و 17 / 7 / 1394 :

این برنامه ی دو روزه به سرپرستی خانم براتی و حضور 10 تن از یوتابی ها برگزار شد که طی آن بازدید از آبشار شیوند (ایذه دهدز) و دریاچه ی کارون 3 و باغات زیبای انار و انگور روستای شیوند انجام شد.

چشمه باغ دزفول  22 / 8 / 1394 :

برنامه ی یک روزه ی چشمه باغ به سرپرستی خانم بخشنده و با حضور 10 تن از اعضای گروه یوتاب برگزار شد و مسیر بین چشمه باغ تا هفت تنان را کوهپیمایی نمودند.

کویرنوردی کویر آران و بیدگل (کویر مرنجاب)  10 الی 12 / 9 / 1394 :

گزارش:

در اولین ساعات تاریکی شب سه شنبه 9 آذر 1394 با یک دستگاه مینی باس به همراهی 10 تن از شیرزنان یوتاب از مسیر اتوبان خرم آباد به سمت الیگودرز حرکت کردیم و پس از گذشتن از شهرهای الیگودرز و خمین ساعت 7 صبح 10 آذر به کاشان رسیدیم

پس از صرف صبحانه ای گروهی به سمت آران و بیدگل راهی شدیم و دو ساعت بعد به کاروانسرای بسیار زیبا و تاریخی مرنجاب واقع در نقطه ی عطف کویر و دریاچه نمک آران و بیدگل رسیدیم

پس از استراحت و لذت بردن از معماری شگفت انگیز این کاروانسرای متعلق به دوره ی صفوی که در مسیر شاهراه تاریخی ابریشم قرار داشته، خانم براتی سرپرست لایق گروه، تصمیم به پیمایش کویر زیبای آران و بیدگل گرفتنگروه آماده شد و با مینی باس مسیری را جلوتر رفتند و سپس به خط شدند

آسمان صاف و مخلوط تکه های ابر با پاراگلایدرهایی که به تمرین می پرداختند آسمان را جذاب و دیدنی کرده بود و ماشینهای کویرپیما و شنهای نرم و روان کویر روح انسان را به وجد می آورد

پس از مدتی کویرپیمایی گروه تصمیم به لذت بردن از آرامش کویر نمود و دو ساعت بعد همگی در ماشین بودیم و به سمت دریاچه نمک زیبای آران و بیدگل به راه افتادیم. متاسفانه به دلیل وجود باتلاقهای متعدد و خطرناک در دل دریاچه نتوانستیم به جزیره ی سرگردان پا بگذاریم ولی از چند کیلومتری تپه های آن را می دیدیم

ساعتی نیز دریاچه را پیمایش نمودیم و سپس همگی شاد و خندان به کاروانسرا بازگشتیم

شب را به اتفاق همه ی اعضا در کنار آتش و گرمای وجود دوستان در این هوای بسیار سرد به سر بردیم و 12 شب خاموشی زده شد

فردای آن روز 11 آذر 8 صبح صبحانه صرف شد و همگی به کاشان بازگشتیم و به سمت روستای تاریخی ابیانه راه افتادیم. 2 ظهر رسیدیم و در دسته های 3 یا 4 نفره به گردش در روستای گردشگری ابیانه پرداختیم

در ساعات پایانی روز به کاشان بازگشتیم و غروب را در بازار کاشان مشغول خرید سوغاتی های لذیذ از جمله پشمک و عرقیجات و باقلوا و قطاب شدیم

شب نیز به اتفاق گروه در شهر کاشان خانه ای کرایه کردیم و شام را در سفره خانه ی سنتی و قدیمی در همان حوالی صرف نمودیم

شب را استراحت کردیم و فردای آن روز 12 آذر حدود 10 صبح آهنگ بازگشت زدیم و  دربین مسیربازگشت از مشهداردحال وقبر شاعر معاصرسهراب سپهری نیزدیدن کردیم همگی راضی و خوشحال از همان مسیر آمده به سمت دزفول بازگشتیم

ساعت 11 شب همگی سالم و سلامت درب خانه ی خانم براتی پیاده شدیم و به خانه های خود بازگشتیم

تشکر فراوان از روحیه و حوصله ی تمام اعضای خوب گروه کوهنوردی یوتاب بانوان و سرپرست گران قدرشان خانم فرخنده براتی

نویسنده و تدوین گزارش: آرش عبادی

صعود به ارتفاعات شهیدان زید  20 / 9 / 1394 :

طبق قرارقبلی وبه مناسبت روزجهانی کوهستان وفراخوان هییت کوهنوردی دزفول قرارشد همه ی گروه های کوهنوردی برای کوهنوردی واجرای همایش به دژ ممدلی خان واقع درروستای بوالحسن بروند وگروه ماهم به همین دلیل مینی باس کرایه کردیم و صبح روزجمعه 20آذر ساعت شش راه افتادیم ولی متاسفانه ورودی روستای گاومیر جاده سردشت ماشین دچاراشکال شدومجبورشدیم پیاده بشیم وماشین راهم به شهر برای تعمیربرگرداندند سرپرست گروه بامشورت بقیه اعضا تصمیم گرفت ازهمانجا گروه رابه سمت کوه شهیدان زید که درهمان حوالی بودهدایت کند این کارانجام شد واعضا دریک صف منظم به طرف روستای گاومیرحرکت کردند بعداز گذشتن ازروستا به مزارع گندم رسیدیم ازآنجا نیزگذشتیم وبه سمت کوه رفتیم از سینه کش کوه بالا رفتیم مسیرپاکوب ومشخص بود ودربین راه ازدیدن مناظر لذت بردیم وهمه جا تقریبا سبز وزیبا بود ساعت 12:30 ظهر به امامزاده رسیدیم که به نام شهیدان زید نامگذاری شده بود.درآنجا ضمن گرامیداشت روزجهانی کوهستان وپاکسازی محیط .به استراحت پرداختیم وپس از نمازوصرف ناهار وگرفتن عکس درساعت 2:30آنجارا ترک کردیم وبه سمت روستاحرکت کردیم وساعت4به روستارسیدیم مینیبوس هم که تعمیرشده بودمنتظرمابود کنارمینیبوس کمی استراحت کردیم وچای ومیوه خوردیم وسواربرمینیبوس شدیم ودرساعت 5:30به طرف شهربه راه افتادیم وساعت ششو نیم به شهررسیدیم وهمه خوشحال ازیک کوهنوردی باکیفیت وخوب  به خانه های خودبرگشتند وسرپرست برنامه خانم براتی نیز ازاینکه توانست به جا  بهترین تصمیم رابرای آن وضعیت بگیرد خرسند بود

ازهمه ی عزیزانی که دراین برنامه گروه رایاری نمودند خصوصا سرکارخانم بخشنده تشکرمیشود وازتصمیم گیری درست و به موقع سرپرست گروه سرکارخانم براتی نیز تشکر ویژه داریم

نویسنده ی گزارش: آرش عبادی

ایمیل ارتباطی: Arashebadi69@gmail.com

سایت گروه: http://dezfoolucg.blog.ir/

سامانه پیامک گروه: 50001333331641

شماره تماس:

فرخنده براتی  09166440145 (سرپرست گروه)