پیمایش مسیر پیر تا آبشار «باباروزبهان» 96.01.18

آبشار باباروزبهان

با استعانت از خداوند متعال در ساعت 2 بامداد مورخه هجدهم فروردین 96همراه با 20نفر از #همنوردان از سه ایستگاه مختلف شهر #دزفول سوار بر یک دستگاه مینی باس شدیم و به سمت پیر #باباروزبهان حرکت کردیم .

پس از پیمودن جاده ی #سردشت و گذر از شهر های سالند و لالی به روستای بابا روزبهان رسیدیم ، از این روستا به بعد وارد جاده خاکی شدیم . پس از یک ساعت گذشتن از گردنه های پرپیچ و خم به گنبد سبزرنگ پیر باباروزبهان رسیدیم.

رطوبت نسبی و دمای 23 درجه، هوایی معتدل و بهاری را به ارمغان آورده بود. با کمک دوستان در صحن #امامزاده زیرانداز پهن شد و ساعاتی تا طلوع خورشید استراحت کردیم.

با فروزش نور صبحگاهی، تلألو سبزرنگ گیاهان و درختان بر تپه ها و کوه های دورتادور، چشمان همگان را خیره کرده بود.

پس از صرف صبحانه ای مفصل در #دورهمی شاد و پرانرژی، رأس ساعت هشت صبح مسیر #چشمه ی پرآب باباروزبهان به سمت مخالف آب را طی نمودیم و به آبشار شگفت انگیز، پر آب و جاری باباروزبهان رسیدیم.

مدتی در کنار آبشار و درختان پرشکوفه ی انجیر و انار سپری نمودیم و مسیر را تا بالای آبشار ادامه دادیم و به دشتی سرسبز و پرگل رسیدیم. (در اینجا عده ای از همنوردان به سمت قله ی کوه بالای آبشار صعود نمودند). پس از استراحت، دشت را رهانمودیم و به سمت پیر بازگشتیم.

ساعت یازده نیم روزی به استراحت و زیارت پیر مشغول شدیم و پس از صرف نهار گروهی بر سر سفره ای گروهی با خاطراتی خوش و زیبا ساعت دو ظهر به طرف دزفول بازگشتیم و متوجه شدیم جاده ای که دیشب در تاریکی به سر می برد، بسیار دلنشین و سرسبز و مملؤ از درختان بلوط، بوده است.

به حول و قوه ی الهی ساعت 5:40 بعداز ظهر، تمام همنوردان صحیح و سالم به شهر دزفول رسیدیم و پس از وداع با یکدیگر به خانه ها بازگشتیم.

سپاس فراوان از تمام همنوردان گل یوتاب ، و دوستان محترم. همچنین سپاس ویژه از خانم براتی، سرپرست گروه و مسئول این برنامه.