بازدید از آبشار شوی            25.1.96

در مورخه 25.1.96 ساعت 2 بامداد، بهمراه 34 تن از همنوردان #گروه_کوهنوردی_یوتاب از سه ایستگاه مختلف شهر سوار بر 2 دستگاه مینی باس شدیم و پس از دقایقی از جاده ی #شهیون به سمت روستای #لیوس به راه افتادیم.

پس از یک ساعت و نیم، و گذر از روستای #صالح_آباد ، درست پایینِ وسعتِ چشمگیرِ #لنگرکوه ، به سه راهی شوی رسیدیم. در اینجا جاده ی آسفالت به سمت روستای لیوس و #سزار ، جاده خاکی به طرف #روستای_شوی می رود.

وارد جاده خاکی شدیم و دو ساعت و نیم به طول انجامید تا به روستای شوی رسیدیم. روستای شوی در فصل بهار از زیباترین و سرسبزترین روستاهای منطقه، هرساله میزبان هزاران کوهنورد و طبیعت دوست می باشد. آب زلال و چشمه های جاری آن نیز همیشه خانه ی #سمندر_امپراطور ، گونه ی بسیار کمیاب در حال انقراض است و جزو معدود مناطقیست که دارای شرایط زندگی این جانور دوزیست است.

سرتنگ

یوتاب

سنگ مار

پس از صرف صبحانه و استراحت کوتاه، اعزای گروه به خط شدیم و ساعت 8 به سرپرستی خانم براتی به سمت #آبشار پیمایش را آغاز کردیم.

ظبیعت حیرت آور #شوی و حضور صدها #طبیعت_دوست از تمام کشور ، فضا را بسیار شاد و دوستانه می نمود. پس از بازدید چشمه های پرآب و زلال، و #آبشار_سنگِ_مار (#مرزق) و آبشار شوی کوچک ، به علت ترافیک جمعیت، حدود 2 ساعت به طول انجامید تا از دره ی #سرتنگ به آبشار بزرگ و شگفت انگیز شوی رسیدیم.

آبشار شوی

گروه دو ساعتی را از وسیع ترین آبشار خاورمیانه لذت برد و پس از گرفتن تصاویر، ساعت 12 ظهر به سمت روستا بازگشتیم و در مسیر نیز به پاکسازی منطقه از زباله هایی که متاسفانه توسط برخی در طبیعت رها شده بود پرداختیم.

در روستا مدتی را استراحت کردیم و ناهار صرف شد، در پایان ساعت 4 عصر سوار بر ماشین ها شدیم و با خاطراتی شیرین و دلی شاد و پر انرژی، به لطف پروردگار، تمامی اعضا صحیح و سالم ساعت 8 غروب به خانه ها بازگشتند.

سپاس فراوان از شیرزنان و همنوردان گل یوتابی.

سپاس ویژه از پیشکسوت و جلودار تیم، جناب آقای کدخدازاده گرامی.

و تشکر فراوان از بانو براتی ، سرپرست لایق گروه کوهنوردی و صعودهای ورزشی یوتاب بانوان دزفول.

نویسنده گزارش : آرش عبادی

(لطفا با ذکر منبع رونوشت یا کپی شود)