این برنامه ی دو روزه در منطقه ی بسطام و روستای چمتکله برگزار شد و اعضا موفق به صعود به قله سفیدکوه 3100 شدند.

سفیدکوه

گزارش صعود:

پنجشنبه 22/8/93 ساعت 19:30 شب با یک دستگاه مینی باس به سمت خرم آباد حرکت کردیم و حدود ساعت 22:30 خرم آباد بودیم و پس از یک ساعت دیگر به منطقه ی بسطام و روستای چمتکله (Chamtakaleh)رسیدیم و شب را در روستا در منزل یکی از آشنایان گذراندیم. فردای آن روز جمعه 23/8/93 ساعت 7:40 با یک راهنمای محلی، به طرف قله ی سفید کوه راه افتادیم. قله ی این کوه در ارتفاع 3100 متر از سطح دریا قراردارد، طبیعت سفیدکوه بسیار بکر و زیبا بود و دارای پاییزی شگفت انگیز و مسیری جنگلی و مملو از درختان بلوط و زالزالک و گیلاس وحشی و  زیتون و... بود، موردی که توجه ما را بسیار به خود جلب کرد این بود که هیچ گونه زباله ای در تمام مسیر مشاهده نکردیم که نشان از بکر بودن این منطقه دارد. لازم به ذکر است که این منطقه یکی از مناطق حفاظت شده توسط اداره حفاظت از محیط زیست می باشد، در این منطقه گونه های حیوانی ای از قبیل گراز و سنجاب به وفور دیده می شود. پس از یک کوهپیمایی سطح متوسط در ساعت 11:30 قله بودیم.بر روی قله یک استراحت یک ساعته داشتیم و ساعت 15 در روستا بودیم، و پس از صرف ناهار ساعت 17:30 از روستا به سمت دزفول راه افتادیم و 21:30 به یاری خدا، شاد و سلامت در دزفول بودیم.

سپاس از تلاش های آقای بهرامی و خانم خلف و خانم براتی برای هماهنگی و اجرای برنامه...