چندی پیش دکتر "سلطانی فر" وزیر ورزش و جوانان، در جلسه مشترک با روسای فدراسیون های ورزشی از موفقیت های رضا علیپور در کسب عنوان قهرمانی جام جهانی نانجینگ چین و شکستن رکورد دنیا و همچنین موفقیت عظیم قیچی ساز در پیوستن به باشگاه هشت هزارمتری ها تقدیر کرد. وی در مجموع نتایج کسب شده در رشته های فوتبال، کوه نوردی، کشتی و شمشیربازی را خوب ارزیابی کرد.


در این جلسه همچنین "رضا زارعی" رئیس فدراسیون کوه نوردی و صعودهای ورزشی؛ با اشاره به حضور "رضا علیپور" به عنوان تنها نماینده این رشته در رقابت های "وردگیم" که مرداد ماه در کشور لهستان برگزار می شود، عنوان داشت: "رضا علییپور بخاطر کسب مدال نقره قهرمانی جهان در فرانسه موفق به کسب سهمیه این مسابقات در لهستان شد". زارعی در ادامه از رکورد شکنی علیپور به عنوان نقطه عطف این ورزش در کشورمان یاد کرد و اظهار امیدواری کرد؛ این موفقیت تا بازی های آسیایی جاکارتا و قهرمانی جهان در اطریش نیز به طور مستمر ادامه یابد.

وی سپس از موفقیت "عظیم قیچی سازدر صعود بدونه اکسیژن به ۱۴ قله مرتفع جهان و قرارگیری نامش به عنوان نفر هفدهم این رده بندی اظهار داشت: "در دنیا از میان صدها کوه نوردی که در پی صعود به قلل هشت هزارمتری هستند تنها ۳۸ نفر توانسته اند برفراز ۱۴ قله هشت هزار متری بایستند که نام "قیچی ساز" به عنوان سی و هفتمین نفر در این جمع می باشد. ضمن آنکه در این میان او هفدهمین فردی است که صعودهای خود را بدون بهره از کپسول اکسیژن به ثبت رسانده است".